29 januari

Sitter här och kollar på DEA nu, och jag kom precis på att dea hade kanske varit ett fint namn på ett kids, om man nu får det någongång i livet. haha ! Eller på nästa vovve, om de blir någon sådan? Iallafall, annars har de gått finemang på work idag, fick skjuss hem på pakethållaren till Cigarren av mackan, fasen va gött de är att cykla egentligen, iallafall när man slipper trampa, haha ! Fast de gjorde ganska ont i röven och kramp i benen, men annars så ! Cykel på minner mycket om min och saras kids ungdom, där kunde vad som helst hända om vi hade en cykel till hand, cykla runt runt runt en vattenpöl, tillslut så rammlar jag rätt i pölen, haha. Eller så kan man göra som Sara, cyklar ner för hennes branta backe, och vips så fölg/voltade sara över ett staket, ganska högt sådant och där låg hon pladask på tomten med cyklen på sig, Tacka vettja den där JC väskan som fanns då med korrborre band över brösten, som skyddade hennes lilla rygg ! Ett annat alternativ är annars, när jag sladdade från en brant backe, den va brant när jag va liten iallafall nu är de mer en liten liten nedförsbacke. Och jag sladdade på grus, rammlade givetvis och blodade som sjutton från hakan, mitt gula band vart mer rött en gult. Istället för att vända hem till Therese som bodde typ hundra meter bort, så traskade vi ända hem till mig, egenom hela "den ena sidan, den bättre sidan" av taberg. Sen fick ja åka in och sy =) ! Konstig att de flesta faktiskt har ett ärr på hakan, är de inte så?

Efter work så mötte ja upp Elin på torpa, vi gick hem till mammi och hämtade timba, där hon hade lite folk hos sig som partajade, en salig blandning, min kära mamma på cirkus 40 plus med några ungdommar,. haha, galet ! Tur att de va jobbar kompisar, då äe de faktikst okej ! haha. Imon kanske de blir frukost här hos mig, sen blir de lu iallafall lunch och en tripp på staden ! Borde nog hinna med att städa lite sen innan pappa kommer hem, kan väl va bra att ta ett varv med dammsugaren iallafall.

Disney kvällen igår va dunder mys ! checkade på lilla ariel ! Har ni någonsin tänkt på att när hon "förvandlas" då hon får ben, då har hon inga byxor på sig,haha och att Ursula den där läskiga typen, att hon säger slyna, får man verklgen säga så till ariel? I en disney film? Nåja, Blev pannkakor till det, med socker, björnbärs sylt och en creme gjorde på frysta hallon, banan, advokado, kessela och matyoghurt, så mixar man bara ihop det med en stavis. Finemang !

Kanske borde köpa mig en sånhär ,hur bra är de inte att ha en sån till hands?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback