älskade lilla vännen.

Usch jag har SÅ grymt dåligt samvete nu!! Usch, hur kan jag vara så elak?!
Hittade en katt innan när jag och Timba vatt ute på kvälls promenad vid halv nio, den bara dök fram. Och Timba min lille bus blev livrädd för denna stora varelse! Haha. Den mjauade satan, och jag började genast tycka synd om den. Klappade den lite och fortsatte gå, så hängde den efter oss! Så sa ja te den att nu får du faktiskt inte hänga efter oss mer. Då gick den ut i vägen, MITT i vägen och stog där och jamade! Så kom de en bil, jaag vågade inte kolla! Trodde genast att den skulle bli påkörd, för den bara stog där och bilen såg inte lille kissemissen! Men pjuuu, när ja vände mej om sen så kom den springandes & mjauandes efter oss igen! En stor klump släppte från mitt hjärta! Du lever!

Jag kunde ju inte låta denna lilla varelse vara ute i kylan.
Så tog med den in en stund, och guuuud! Världens gosigase och kelaste katt!! Så himma söt! Gav den lite mat, den åt cirkus TRE skålar!! Den måste vatt galet hungrig. Bärde upp den och den somnade dirrmod i min famn! Snutte snutt! Så nu har den luggit här i mitt knä och sovit i cirkus 1,5 timme! Så mysig! Den värkade vara döds trött!

Men nu innan det är lägg dags, så vatt ja ju tvungen att ta ut den, kan ju inte ha en katt här i natt när jag har Timba, även om den värkade vara världen snällaste!! Det tog emot så in i, att gå ut med den i kylan igeen, den sprang genaste efter mej flera gånger om, och stog här utanför o mjauade när jag gick in :(! De tog i hjärtat mitt!!!! Plutte! Gick ut med en skål mat nyss, då kom den med illfart springandes tillbaka! Booooh!!

Jag vill så så så ta hand om dej! Och låta dej sova i värmen inatt!
Men va fasen, typiskt!!!

Jag är såå känslig för sånthär, när de handlat om små djur o sådant!

Men nu ligger jag efter i mina tidsplaner, måste ju duscha med innan lägg dags och kolla på stylisterna! Viktigt viktigt!!  Men vad gör man inte för de kanske hemlöse små liven!

Nussenooo!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ursäkta mig men hur fan tänkte du när du släppte ut den? Det var ju förfan cirka 30 minusgrader igår. :(



Och har man börjat mata en katt så kommer den oftast tillbaka, så nu vet du. Du kanske får en chans till. Ta hand om den och lägg ut annons, kanske är någon som saknar sin katt som sprungit bort.

2011-02-23 @ 12:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback