Tiden är förbi, snart är det för sent...

Hej Hopp Galopp =)!!

Still sick, så in i!!! Luggit i sängen och inte gjort ett jota flera dagar nu känns det som! Så idag tog jag på mej svarta jeans, converse skor och adidas tröjja för omväxlings skull mot mina mjukisar, (såg ut som en sportfåne) och gav mej ut på lite kvälls shopping! Vilket kanske va dummt egentligen? Med tanke på att ja inte får med mej allt hem.. hmm.

Men inhanldade mej iallafall två par shorts (det är väl sommar hemma? Eftersom ja köpt totalt 5 par här nere), två par byxor och fyra linnen.. Va inne på nån rolig affär med som är typ som Kicks, fast inte smink utan bara en massa kontiga produkter! Vatt skoj skoj att gå där å spana på alla hyllor ! Synd bara att allt står på kinesiska.. Annars hade man säker kunnat hitta sej någon mirakel produkt! Gick även in på "apoteket" och försökte hitta nässpray, vilket ja trodde att ja hade gjort. Så använt de hela kvällen. Men de va tydligen inte nässpray =). HaHa! Konstigt nog så känns de som att de funkar?

Blev sedan en fika på Starbucks & Kvällsmat på Burgerking. Hajja billit! Macdonalds Big Mac & Co kostar 24,50 kronor & ett Whopper Meal kostar 25 kronor! Som hittat!

Nu ska ja ta två mediciner, andas in något stick och dricka någon varm medicin sörja. Och hoppas jag mår bättre imorgon. Då det är Last Night in China! Bohooooooooo !!

Jag bara måste bli frisk innan Måndag, för det hade ju varit galet pinsamt och sjukanmäla sej första jobbdagen efter cirka 1 månads ledighet?

Förlåt att jag varit dålig med bilder det senaste, men faktiskt inte tatt en ända bild denna veckan när jag varit sjuk, för jag ser ut som en vet inte vad..


Mumms varm flytande medicin, nooot!

Ser ni mitt stora Myggbett? Har fått sju stycken, de ena större än de andra! Folket här hemma fnissar lite åt mej, när jag går och oroar mej över att jag kanske fått Japnask Hjärninflammation..! Tänkt om, säger ja te dom!
 Det är en virus sjukdom som finns i stora delar av Asien! Sjukdommen sprids just av MYGGOR, som sticks på kvällen/natten. Jag har fått alla mina på Natten. Det tar mellan 5-10 dagar från att man smittats till man blir sjuk. Sesså, jag är sjuk?! Om man får hög feber under eller efter en utlandsresa i länder där sjukdomen finns ska man söka vård direkt på vårdcentral eller akutmottagning. Feber har jag nog nämligen, för jag är kokhet! Men nu ska ja inte oroa er och inte mej heller för den delen. Den är ju trots allt Ovanlig, så inget att oroa sej för! Eller??..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback