Day ONE!

Hej mina Fina!

Nu är jag "hemma" igen efter Fyra Fantastiskt bra dagar i Bejiing/Pekiing.
Jag vet inte redigt vad jag ska börja. Men det har varit tipp topp kalas kalas, god mat, trevlig guide, fint hotell, förstaklass på tåget som gick i cirka 315 km/h så tog ynka 5 timmar, en massa upplevelser, kännt mej som en kändis ibland (då folk vill komma å ta kort med mej? Haha, antagligen för att jag är blond & beautifuuul) en massa shopping, va tvungen å köpa mej ett handbagage för att få hem det :), tursit Javisst!! Avbockat en del saker på min "to do before 30 list" !!

Måndagen började vi med att besökte stället där de till verkar de kännda Kinesiska vaserna. För hand! Fick oss en rund tur där, och gisses vilket jobb!! De tillverkade givetvis mer än bara vaser, sen gick vi och kollade i butiken där man kunde handla om man ville. Hajja att de va en Tant som välte ner en Elefant staty för cirkus 65 000 kronor!! Fatta skämmit! Boho! Men de fanns en massa fint fint :)! Inte så mycket i min prisklass dock!

Sedan rullade vi vidare mot Kinesiska Muren! Herre min skapare!! Det va en upplevelse till tusen! Att ha en guide med sej va perfekt så man faktiskt fick information om den! Det är galet att stå där och gå på den, kolla på utsikten och tänka på varför och hur den byggdes!? Att den byggdes för hand av nästan 1 milijon människor, sten för sten efter sten efter sten, ca 640 mil lång! Det var tusentals som dog under vintern och blev begravda i muren. Allt är så overkligt! Tänk vad en Kejsare hade makt!

Bjuder bara på några bilder idag;
(Och berättar om de andra dagarna imorgon)
.









I've Climbed The Great Wall.!!!





Kommentarer
Postat av: Nathalieg

Åå har väntat på uppdate!! :) modig du är som åkte ensam. Kul upplevelse! Skickade sms till dej men du svara inte.. Skrev att jag har lite av Timbas saker kvar å han fick låna Naldos halsband. Så vi kan väl ses när du kommer hem??? Miss ya.

Puss <3

Postat av: Nathalieg

Jag är sjukskriven till 19. Så sedan hoppas jag att jag orkar jobba igen. Jävla skit !

Hehe ja nu får du fortsätta med halsband på timba! Nu vet vi att han KAN! hehe! :)

Storlek i svergie har jag 37.5 i converse.. Det står 24 cm... :)

Puss puss

2011-10-14 @ 11:56:38
URL: http://mydogsandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback