Day Two!

Hej hoppsan sasa!

Maten smakade ypperlit bra, man tröttnar lite lätt på att äta ute när man gör det ett par gånger om dagen. Så det va extra gott idag! Nu är de ute och äter dessert och säkert unnar dej drinkar, men ja hoppade det. Skönt att bädda ner sej framför en  film för en gångs skull :)!

Tänkte berätta snabbt om Dag två i Bejing;
Mötte upp gudien halv tio. Då vi åkte vidare till Himmelska Fridens Torg, tydligen världens största torg. Men de va inte så mycket att ha, bara ett stort torg typ? Det betyder säkert mycket för Kineserna, men nu har man iallafall traskat över det. Vidare till Forbidden City! Det va intresannt, gisses vilket palats! Så Enormt! Det va förbjudet för "vanligt" folk att vistas där & endast till för Kejsar Familjen och Hovet. Ca 720 000 kvadrat meter stort & ca 8710 rum. Som byggdes av hundra tusen tals människor på 15 år.

Sedan åkte vi på en liten Te sermoni för att relaxa lite, inte min grejj. Men jag smakade faktiskt. Kineser dricker galet mycket te! Efter det åkte vi till OS Arenan!! Som även kallas "fågelboet" på svenska. Även den sjukt stor!!


(Jag & Farbror utanför första muren till Forbidden City)



(Ett av alla tusentals rum)




(Ser inte mycket ut för världen i ljus, men tror den är grymt fin på kvällen när den lyser)


(På kvällen gick vi ut och åt på ett supergott ställe och jag unnade mej en sockervadd :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback