Volentär!

Idag pratade vi om Volentär arbete på jobbet!

Det får mitt hjärta att brista lite och tankar som bubblar upp.
Jag blev genast sjukt sugen på att faktiskt prova på det någon gång i mitt liv, att hjälpa små Barn och Ungdommar. Jag tror inte vi redigt förstår hur svårt många har det? Dom har ju för tusan inte äns rent vatten? Det hade varit en enorm upplevelse som hade följt med mej hela livet. Och det hade fått än att inse hur bra man faktiskt har det egentligen.! Men jag hade väl fått dåligt samvete för att vi faktiskt har det så bra som vi har!?

Men tänk att åka till en liten fattig By eller något Barnhem någonstans i världen. Och bara finnas där för dom, leka med dom, hjälpa dom i den lilla lilla undervisningen dom får i någon förfallen skola.! Jag tror att dom blir jätte glada för det lilla man kan hjälpa dom! En liten present hade ju gjort hela deras år!

Som i Nepal, i många små fattiga Byar där finns det äns inte några tjejer kvar. För dom blir bortrövade och sålda för att bli prostituerade! Tänk små Barn! Det är sjukt! Befolkningen försöker fånga in dom och sätta dom i ett Barnhem/Kloster innan någon annan hinner ta dom. Men det lyckas inte allt för ofta. Dom små flickorna måste må så så dåligt. Dom får ingen respekt och får inte leva det livet som är värda att leva.

Och i Etiopien, Består cirkus hälften av landets befolkning av Barn under 15 år. Var sjätte barn dör innan dom fyllt fem år och var tionde barn dör innan de äns hinner fylla ynka ett år. De dör oftast av näringsbrist, luftvägs infektioner, mässling eller malaria. Det finns cirka fyra och en halv miljon föräldrar lösa barn i landet. Och 70 procent av flickorna könsstympas.!
För att någon idiot gör det på dom!

Usch. Det finns så mycket sjukt!
Det är bara en tusen tusen del av alla ställen och allt de får va med om.

Tänk sedan, om man har varit på ett Barnhem eller liknande och hjälpt till. Då skulle man lätt kunna skicka pengar just dit. För då vet man hur dom verkligen har det och till vad och vem pengarna går till.!



Det är en upplevelse som någon gång måste upplevas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback