Hoppande fjärlis böna!

Hemma nu efter en trevlig "fika" ala macedinken med fint sällskap! Sedan strosade vi runt lite på a6, inhandlade oss en hoppande böna =)! Vårat första gemensamma husdjur. Att sådana fortfarande finns? Vi frågade lite om just hoppande bönor. Och visste ni att de blir en fjärli sedan? De är en där inne nu, eller en larv eller vad de är, som vill ut ut ut i frihet, där av hoppandet. Så runt jul/nyår så har vi en fjäril :)! Katchiiing! Sedan tjötade vi bara massor, om allt mellan himmel & jord. Super trevligt, vatt tok längesen jag träffade denna fina vän!

När ja kom hem gick jag med Timba till Linneas Tobak för att hämta ut mitt visum och sedan trippade vi tillbaks. Pratade med Pappa under tiden, så promenaden gick kalas kalas :)! Snart Snart åker jag!! Ca 30 grader där nu, fast inte så soligt dock, mest fuktigt ala avgaser typ! Meeen spelakvittala.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback