21 Januari - Tvätt bekymmer

Ännu en helg slut.

I Fredas blev det lite utgång med Robin, Aalex, Ankaberg och Robban, först till oleary´s sen vidare till Bongo 2 för 1 i baren ju så vi kunde inte stå emot frestelsen nu när ekonomin är som sämst, sen blev de en sväng till Amour också, sen drog de vidare till Tapeten medans jag begav mej hem och sov :)! Igår va de bara hur lungt som helst, hann bara med att käka lite godis sen somnade jag.

Har försökt att ge mej på att tvätta i fredags och lördags också, nu när inte pappa är hemma så har man ju inte så mycket val än att göra de själv. Började med i fredas, gissade i vilket fack jag skulle hälla vad, la in tvätten och ställde in lite grader å grejjer och tryckte på knappen, men ingenting hände, Crap tänkte jag och fick ringa Fredde han kom på momangen och visade mej hur man gjorde. Men hade visst hällt grejjerna i fel fack. Men skit samma tänkte jag? Så när tvätten va färdig så tog ja ut den och öppnade tvättmedel facket så låg de bara en ända stor kletig äcklig klump av tvättmedel där, de hade lixom inte åkt ner i tvättmaskien ! Men skitsamma tänkte ja igen, de blev  väl säkert rent ändå? Sen på lördan när ja skulle tvätta igen så fick ja verkligen inte igång den ena tvättmaskinen provade med de storebror sa plus massa annat. Men den gick verkligen inte igång. Crap igen. Öppnade iaf de däringa tvättmedelsfacket, tänkte kruxa ut tvättmedlet eftersom ja inte fick igång den och då va tvättmedlet borta å allt sköljmedel låg i en stor pöl på golvet, har inte en aning om hur de lyckats komma där?! Haha. Så jag tog den andra maskinen istället och när de va färdigt så såg jag att de inte alls va rent! Buuh :( !
Så nu har ja gett upp de med att tvätta. De är inte min grej. Så de får helt enkelt vänta. 
Men sjutton så svårt kan de väl inte vara egentligen? Jag borde väl klara av det !
Ringa viadirekt kankse? haha.

Har beställt ett Ballmania Lipbalsam idag :) 83347-96
Fanns massa med glammiga förpackningar,
men ett leopard fick de bli.
Hoppas de tippar in i min brevlåda snarast.


Börjar tolv imon. great med sov morron!

Ska betala in balen imon också,
hoppas ja klarar av det själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback