Girlie

En av sommarens nya glassar är Girlie.
En rosa stjärnformad glass med hallonglass och överdrag med hallon smak. I glasspinnen är det också glittergel för hud eller hår. Jag tycker den är lovelii ! Men den värkar ha fått mycket kritik både för namnet Girlie (att det skulle vara könsdiskriminerande) och för glittrets eventuella giftighet att folk kanske tror att de går att äta osv.

"En stjärnformad rosafärgad glass inklusive sminkglitter i pinnen får konsumentrådet att rasa, konsumentrådets generalsekerterare tvivlar på att konsumenterna vill ha produkten och åberopar upphört könsschabloisering"

Hallå, det är en liten glass det handlar om? Varför lägga så stor energir på det?!
Jag tycker den är super fin, och kommer defenetivt att prova den i vår/sommar.


image145

Glass med klass?

Kommentarer
Postat av: Nathalie.

Asfiiin! Fan hade det varit en mans-glass hade ingen reagerat!

Postat av: Sara

Jag tycker de är diskriminering om det inte finns en glass för tjejer. Varför skulle inte vi få ha en egen glass, bara för att vi är tjejer då eller?

Riktigt diskriminerande!

2007-03-22 @ 18:32:22
URL: http://Saaaara.blogg.se
Postat av: Angelica

Den åt jag och jesper i lördags, den var jätte god =)

2007-03-26 @ 08:59:28
URL: http://angelicaicu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback