28 januari

Precis lagat mej lite käk nu, fick bli kyckling curry gryta med ris ! Finns en portion kvar om någon är sugen ! Så tråkigt att laga mat till sej själv ! Darför det inte händer allt för ofta kanske, tur att jag har mitt jobb där man kan för äta sej !

Varit på blod provtagning på sjukhuset idag ! Började med att ja satt i helt fel sal och väntade, så den läkaren fnissade lite åt mig när ja kom in där i rummet och jag kännde mej redo för att tappa blod ! "Du har nog kommit fel, dehär är provtagnings centralen".. Jaha, hmm. Jag tog för givet att jag skulle dit eftersom de hette provtagnings centralen, ja skulle ju göra provtagnig lixom ! Men ja skulle visst till Blod centralen ! Fick först läsa några papper, fylla i en knasig lapp och pratra med en läkare sedan vatt de dags för ta blodtryck och fylla tre rör med blod som nu ska skickas iväg å kontroleras ! Någon radio var där också, och skulle följa mej i mitt lilla ingrepp, haha !
- Du får gärna säga något spontant när dom trycker i nålen, för det låter så mycket bättre i radion, lite spontant och intensivt. Typ Aaaj va ont det gjorde, aaj nu sticker hon in nålen !
- ehm, jaha.. Jag kommer väl förmodligen ligga helt tyst !
Docktorn babblar lite om vad hon gör för att de på radion ska veta, sen sätter hon i nålen !
Och det känndes fasen knappt. så jag sa inte ett ljud. Haha !
Tillslut så kläckte jag fram
- Det gjorde ju äns inte ont !
Haha, ja tror det blev dö lamt !

Funderar på om jag ska sätta igång med lite städning till, rensade ju gardrobem igår, allt ligger nu dessvärre på daddy säng ! har ike någon kartong och vill ju inte slänga det... det kan ju va bra att ha... nångång !
Ja eller hur !

Nu dags för en promenad med Timba bort till postlådan så jag kan posta min lilla prenumeration som vi IKEA fick i juleklapp !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback