Close UP !


Se här vad jag har hittat mej, eftersom jag inte har så mega mycket zoom på min systemkamera så funderar jag på att införskaffa mej ett sånt här? Bara för att testa lixom, tills man orkar lägga pengar på ett nytt objektiv ! Ska genast på momangen åka och kolla om det finns på mediamarkt, eller om ja måste beställa det ifrån internet ! Kan ju hålla tummarna att det finns där ! Så man slipper dessa frakt avgifter !


Vad är ett Close up filter?
Ett filter du fäster på objektivets lins och med dess hjälp kan komma närmare objektet du skall fota, kort och gott, det minskar närgränsen, som ett förstoringsglas nästan. Ju högre siffra du har på filtret (ex. +1, +4 eller +10) desto högre förstoring och desto närmare objektet kommer du. Detta är ett bra alternativ om du exempelvis inte har råd eller lust att köpa macro-objektiv.

Givetvis satsar jag på att köpa plus tio ! Annars blir det inte mycket "zoom" ändå ju..!
Kalas bra ju !

Passar på med macedinken efterråt också ! Toppen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback